• Gratis verzending. Vanaf €59.95
  • Gratis retour. Pas thuis en stuur eenvoudig retour
  • 47 winkels. Altijd een winkel in de buurt
  • AfterPay. Eenvoudig achteraf betalen
  • Gratis retourneren en achteraf betalen

Veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN

Op deze pagina vind je een overzicht met de meest gestelde vragen aan onze klantenservice. Zo vind je snel het antwoord op je vraag. Staat jouw specifieke vraag er toch niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

1. Bestellen
2. Betaling
3. Levering
4. Producten
5. Ruilen & retourneren
6. Overige vragen

Bestellen

• Ik heb een bestelling geplaatst, maar nog geen bevestiging ontvangen.

Het kan maximaal een uur duren voordat je de orderbevestiging van je bestelling ontvangt. Controleer ook de spam of ongewenst box van je e-mail account. Het kan zijn dat de orderbevestiging daarin terecht is gekomen. Heb je na een uur nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op, wij controleren graag of je bestelling is ontvangen en sturen je de orderbevestiging alsnog toe.

• Bij het plaatsen van mijn bestelling, kreeg ik een foutmelding.

Krijg je bij het plaatsen van je bestelling, of bij het voldoen van de betaling, een foutmelding? Dan kan het zijn dat de bestelling niet goed is verwerkt. Indien het bedrag van je rekening is afgeschreven en je een orderbevestiging ontvangt, kun je er van uit gaan dat je bestelling in goede orde is verwerkt. Is het bedrag niet afgeschreven en heb je (binnen een uur) geen orderbevestiging ontvangen? Plaats dan je bestelling opnieuw.


Betaling

• Kan ik mijn bestelling achteraf betalen?

Bij het plaatsen van je bestelling, zijn er verschillende betaal mogelijkheden. Als je de bestelling achteraf wilt betalen, kun je kiezen voor Afterpay. Je ontvangt binnen enkele werkdagen een digitale rekening van Afterpay, welke je binnen 14 dagen dient te voldoen. Als het artikel niet naar wens is, kun je deze naar ons retour sturen. De Afterpay rekening zal komen te vervallen. 

• Mijn Afterpay betaling wordt afgewezen

Afterpay hanteert diverse criteria om je betaling te accepteren of afwijzen. Als je bestelling met Afterpay wordt afgewezen, adviseren wij om contact op te nemen met Afterpay. Natuurlijk kun je ook voor een andere betaal mogelijkheid, zoals iDeal of Creditcard, kiezen


Levering

• De track & trace link van mijn bestelling werkt niet.

Het kan tot twee werkdagen duren voordat de track & trace link actief is. Tot die tijd zal de link niet beschikbaar zijn. Zodra je pakket bij DHL in het depot is gescand, kun je het verloop van de levering gaan volgen.

• Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Indien je een bestelling hebt geplaatst, kun je deze binnen één tot drie werkdagen in huis verwachten. De levertijd is afhankelijk van de voorraad van de bestelde schoenen. Bestellingen die zaterdag of zondag worden geplaatst, zullen uiterlijk op woensdag worden geleverd.

• MIJN BESTELLING IS VERTRAAGD. WAT NU?

Je hebt van ons een e-mail bericht ontvangen met daarin de melding dat je bestelling vertraging heeft opgelopen. Dit is natuurlijk geen leuk nieuws en wij doen er dan ook alles aan om je zo snel als mogelijk meer duidelijkheid te geven. Binnen drie werkdagen stellen wij je per e-mail op de hoogte van het verdere verloop van je bestelling. De vertraging kan verschillende redenen hebben:

  1. Het bestelde artikel is niet voorradig. Wij doen ons best om je bestelling via één van onze winkels te leveren.
  2. Het bestelde product voldoet niet aan onze kwaliteitseisen. Denk aan een verkleuring, een onpaar of productiefout. Op dat moment raadplegen we de winkelvoorraden om alsnog een kwalitatief hoogwaardig product te leveren.
  3. Het bestelde product is volledig uitverkocht. We zijn genoodzaakt de bestelling te annuleren. Je ontvangt het volledige aankoopbedrag binnen twee werkdagen terug op je rekening. Heb je met Afterpay betaald? De rekening zal komen te vervallen.

Producten

• Mijn schoenmaat is niet beschikbaar.

Staat je schoenmaat niet meer in de lijst bij het artikel? Dan is deze maat helaas niet meer voorradig in onze webshop. Neem contact op met een SNEAKERS winkel bij je in de buurt, het is mogelijk dat zij de maat nog wel beschikbaar hebben. Je kunt ook contact opnemen met onze klantenservice, wij controleren graag de voorraad in onze winkels voor je!

• Welke maat heb ik nodig?

Wij geven bij elke schoen een goed maatadvies. Klik hiervoor op het artikel, boven de beschikbare maten staat het maatadvies weergegeven. Twijfel je tussen twee maten? Ga dan naar onze pagina voor maatadvies. Natuurlijk ben je ook altijd welkom in één van onze winkels, of kun je contact opnemen met onze klantenservice.


Ruilen & retourneren

• Het meegeleverde retourlabel kan niet door DHL gescand worden.

Bij je bestelling zal een retour formulier met aangehecht retourlabel worden geleverd. Kan het DHL servicepoint het retour label niet scannen? Maak dan zelf gemakkelijk een nieuw label aan via de website van DHL. Vul je adresgegevens en e-mail adres in. Bij referentie kun je het ordernummer van je bestelling invullen en bij het gewicht van het pakket vul je het cijfer 1 in. Klik hierna op ‘versturen’ en ‘volgende’. Je ontvangt van DHL een nieuw retour etiket, deze kun je uitprinten en op je SNEAKERS.nl pakket plakken.


• Ik wil mijn online bestelling ruilen.

Indien je het bestelde artikel wilt retourneren, kun je deze kosteloos naar ons retour sturen. Volg de procedure voor het retourneren van je bestelling. Wil je de bestelling ruilen? Wij adviseren in dat geval om alvast de juiste maat te bestellen. Deze staat dan voor je in reservering en kun je binnen één tot drie werkdagen weer in huis verwachten. Zodra de retourzending van de verkeerde maat is ontvangen, zal hiervan het bedrag (inclusief eventuele verzendkosten) binnen een week weer op je rekening staan. Heb je met Afterpay betaald? Dan zal deze rekening komen te vervallen.

• Ik heb mijn bestelling retour gestuurd, wanneer kan ik de terugbetaling verwachten?

Wij doen ons best om je retourzending zo snel mogelijk te verwerken. Gewoonlijk zal het bedrag binnen een week worden teruggestort op je rekening. Zodra je de bestelling via een DHL servicepoint retour hebt gestuurd, zal je bestelling binnen drie werkdagen bij ons binnen komen. Hierna verwerken wij binnen drie werkdagen de retourzending, je ontvangt een e-mail bevestiging als het pakket is verwerkt. Hierna zal het bedrag binnen twee werkdagen worden bijgeschreven op je rekening.

• Kan ik mijn bestelling ruilen in één van jullie winkels?

Het omruilen van je bestelling in onze winkels is mogelijk. Neem hiervoor wel eerst telefonisch contact met onze klantenservice op (0416 - 745 189) of stuur ons een e-mail (webshop@sneakers.nl).

• Kan ik mijn winkel aankoop terugsturen naar de webshop?

Helaas is het niet mogelijk om je winkelaankoop terug te sturen naar de SNEAKERS.nl webshop. Je kunt met het artikel terug naar één van onze winkels, vergeet niet om de aankoopbon mee te nemen. In onze winkels kunnen zij je verder helpen met je retour of ruiling.


Overige vragen


• Kan ik als influencer jullie artikelen promoten?

Wij zijn regelmatig op zoek naar influencers om mee samen te werken. Lijkt dit je leuk? Stuur ons dan een e-mail bericht met een link naar je social media kanalen. Je kunt je e-mail sturen naar webshop@sneakers.nl